
Kampania STOP UDAROM jest największą i najbardziej kompleksową kampanią społeczną, dotyczącą udaru mózgu w Polsce. Partnerami projektu są organizacje pacjenckie – Fundacja Udaru Mózgu (www.fum.info.pl) i Stowarzyszenie „Udarowcy – Liczy się wsparcie!” (www.udarowcy.com.pl). Patronat honorowy nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Kardiologiczne. Aktywności edukacyjne są realizowane we współpracy ze specjalistami z dziedziny neurologii i kardiologii oraz towarzystwami naukowymi. W ramach kampanii realizowany jest szereg innowacyjnych projektów edukacyjnych budujących świadomość społeczną Polaków na temat zapobiegania, objawów i leczenia migotania przedsionków i udaru mózgu.
Główny cel kampanii to zrozumienie jak poważną chorobą jest udar mózgu oraz edukowanie nt. czynników ryzyka – między innymi o migotaniu przedsionków.
Kampania STOP UDAROM obejmuje również coroczne obchody Światowego Dnia Udaru Mózgu, Europejskiego Dnia Profilaktyki Udarowej oraz Światowego Dnia Serca. Stale prowadzone są różnego rodzaju działania edukacyjne dotyczące czynników ryzyka, profilaktyki i rozpoznawania objawów udaru mózgu oraz podejmowania skutecznej interwencji w razie jego wystąpienia.